Dag 05 – Din syn på kärlek

Min syn på kärlek är att det är något man ska älska. Fast det är ju så att det även finns flera sorters kärlek. Exempel; Du älskar ju inte din mamma/pappa på samma sätt så som du älskar ditt husdjur? Du älskar ju inte sommaren på samma sätt som du älskar din pojk/flickvän? Kärlek till familjen? Nej det finns en del kärlek att välja mellan.
Men ska man välja kärlek till en flicka och en pojke så tycker jag att det är något som beror på personerna. Passar de, passar de inte? Man ska ju tycka om den andra för den är, inte sant? Man ska kunna lita på varandra, prata med varandra, se varandra och allt sådant. Att beskriva kärlek är nästan omöjligt. Känslan och upplevelsen skiftar från person till person.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0