Skyddjakt i Hällefors

Hittade även en länk på NA.se som jag tyckte passade  bra eftersom jag skrev ett inlägg om skyddsjakt på varg. 
 
Såhär står det på NA:
"Starta skyddsjakt på varg i Hällefors"

Hällefors kommun borde initiera skyddsjakt på varg i Hällefors och därför kontakta länsstyrelsen så detta kan förverkligas, föreslår Lars-Erik Eriksson (SD).
 – Vi bör reducera vargstammen starkt. Vi har den kunskap som krävs för att sedan genomföra vargjakten i de lokala jaktföreningarna, säger Eriksson.
Eriksson skrev en motion i ärendet men det blev avslag på förslaget i kommunfullmäktige med motiveringen att Hällefors kommun inte kan begära skyddsjakt på det vis som Eriksson föreslår.
Men på samma fullmäktigemöte sade Allan Myrtenkvist (S) att han och Lars-Göran Zetterlund (C) tänker återkomma i vargjaktfrågan till fullmäktige om behovet av reglering av den lokala vargstammen.





Egna ord
: Ja, ni vet nog själva vad jag tycker om detta. Om inte, läs inlägget som jag skrev innan detta.

 
Länk hittar ni här: http://na.se/nyheter/hallefors/1.1876113--starta-skyddsjakt-pa-varg-i-hallefors- 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Sara Leppänen

En hundgalen jägarinna på 29 år. Bor i Karlskoga med min sambo Mattias. Här kan ni följa våran enkla vardag. Varmt välkommen! :)




RSS 2.0